Новини від Audi
15.10.2020

Audi лідер патентів на електроприводи

Компанія Audi посідає першу сходинку за патентами на електроприводи
Audi e-tron

1970 року, іншими словами, рівно 50 років тому відділ «Технічний розвиток» переїхав до перших нових будівель на північній околиці Інгольштадта. З того часу цей комплекс постійно розширювався. На даний момент майже 10 000 техніків та інженерів займаються дослідженнями та розробками саме в Інгольштадті. Разом із майже 2 000 співробітниками ТЕ у Неккарзульмі та розробниками в Дьєрі, Пекіні та Сан-Хосе Чіапі вони сформували інноваційну лабораторію «Чотири кільця», та дуже вдало працюють. Кількість поданих заявок на патенти є одним з орієнтирів, що свідчать про яскраво виражену майстерність в інноваціях, яку закладено в бренд.

Скільки заявок на патенти подає Audi на рік?

2019 року було подано понад 1 200 заявок на патенти, інакше кажучи, понад три на кожен день року. Тематика та спрямованість патентів змінюються у відповідності до зрушень у суспільній свідомості. У попередні роки основний акцент робився на ідеї та винаходи з таких областей, як шасі, традиційний двигун та трансмісія. Наразі цифровізація та засоби електричної мобільності стоять на першому місці. Взагалі компанія зараз має близько 13 000 сімей патентів-аналогів по всьому світу, що становить приблизно 23 000 індивідуальних патентів та патентних заявок. Оскільки це пов'язано зі складними процедурами, компанія Audi користується послугами спеціалістів - патентних повірених. «Ми захищаємо ідеї та винаходи наших інженерів згідно зі своїм принципом Vorsprung durch Technik», - каже Джама Аскаряр (Jama Askaryar), патентний повірений, відповідальний за електричні та гібридні приводи.
 
Компанія AUDI AG є лідером у патентних заявках, поданих на електроприводи в Німеччині

У той час як багато конкурентів купують технології електроприводу, компанія Audi розробляє їх в багатьох сферах самотужки. Як найбільш інноваційна торговельна марка у секторі преміум-класу, компанія Audi є лідером у патентних заявках, поданих на електричні силові агрегати в Німеччині. Це також підтверджує статистика: за даними аналізу німецького відомства з патентів та торгових марок та Європейського патентного відомства (ЄПВ) 2019 року лише в Німеччині було подано та зареєстровано 660 патентів. Ці заявки стосуються лише транспортних засобів з електричними силовими агрегатами. В порівнянні з 2017 роком це відповідає приросту на 42 відсотки. З поданням 57 патентних заявок на блочно-модульні гібридні автомобілі та повністю електричні моделі ряду Audi e-tron, компанія Audi посіла перше місце. «Це і є принцип «Vorsprung durch Technik» у дії, а також демонстрація чудового інноваційного духу наших розробників», - каже Роман Штрассер (Roman Straßer), керівник відділу розвитку, силової електроніки та зарядних систем. Але не лише патентне відомство документує найвищий рейтинг Audi в області ідей та винаходів. 2020 року всім відомий Центр управління автомобільним транспортом (Center of Automotive Management - CAM) визнав компанію Audi переможцем у галузі альтернативних приводів та присудив їй премію AutomotiveINNOVATIONS. 

Приклади яких патентних заявок можна навести?

Два інженери компанії Audi винайшли новий метод керування електричними машинами серії Audi e-tron. Запропонована ними функція прогнозування енергозабезпечення електричних машин за допомогою інноваційної силової електроніки з елементами штучного інтелекту підвищує динаміку водіння. У той же час, вона мінімізує споживання електроенергії, «передбачуючи» бажані команди водіння та заздалегідь ініціюючи їх.

Патенти компанії Audi також можна знайти в галузі механіки рідин, тобто у сфері використання особливостей фізичного потоку рідин. Наприклад, для ефективного охолодження ротора в електродвигуні. Традиційно тепло розсіюється ззовні. Компанія Audi робить це додатково за допомогою охолоджуючої рідини та каналів охолодження, раціональним чином розподілених безпосередньо в сердечнику ротора, іншими словами, зсередини. Комплексна технологічна майстерність у складанні окремих листів ротора призводить до особливо ефективного охолодження ротора.

Інший приклад винахідливості у сфері електромобільності в компанії Audi - це патент на рішення, яке дозволяє поглинати гарячкові натискання на педаль прискорювача, що дозволяє уникнути коливань навантаження в діапазоні від прискорення до режиму уповільнення. Це досягається за рахунок комплексної фільтрації даних поведінки при керуванні, яка враховує та оптимізує всі параметри, від бажання водія до поточного розподілу крутного моменту на двох вісях та на всіх чотирьох колесах.


Технологічні досягнення в історії Audi

Швидкохідний постійний повний привод quattro був і залишатиметься сяючим маяком «Vorsprung durch Technik». Завдяки оригінальній технології повного приводу quattro, представленій після трирічного періоду розробки на автосалоні в Женеві 1980 року, компанія Audi зробила революцію не лише в автомобільній промисловості, але й в автоспорті.

Велика кількість інших нововведень та патентів Audi також відіграла вирішальну роль у формуванні автомобіля. Наприклад, 1993 року на автосалоні у Франкфурті було представлено Audi Space Frame (скорочено: ASF), де сталь, раніше використовувану в якості матеріалу для агрегату в Audi A8, замінив алюміній. На сьогодні це легке інженерне ноу-хау пройшло послідовний подальший розвиток. Сучасний автомобіль Audi A8 у своїх конструктивних компонентах поєднує навіть суміш з чотирьох різних легких матеріалів: алюмінію, сталі, магнію та пластмаси, посиленої вуглецевим волокном (carbon fiber reinforced plastics - CFRP), - це новий рівень конструкцій з багатьох матеріалів.